בתי מלון מסתמכים במידה לא מעטה על מחשוב, אשר מהווה חלק חשוב בפעילותם השוטפת. סביר שמנהל המחשוב של כל בית מלון מטפל גם בנושא הגיבוי, אך מה לגבי גיבוי בענן?
הנטל עובר לספקים
פעילות הגיבוי בבתי מלון מהווה נטל לא קטן. מדובר בפעילות מעניינת. מחד, גיבוי הוא דבר חיוני (ובהמשך נרחיב בנידון). מאידך, גיבוי דורש לא מעט עבודה, אך לא מספק תועלות מיידיות בתמורה לעבודה זו. כלומר גיבוי לא מביא לכם לקוחות חדשים או רווחים. הוא כביכול רק "בזבוז" של משאבים יקרים. מאחר שהוא כאמור בכל זאת חיוני, אין ברירה אלא לעשות זאת ולעשות זאת היטב. אחרת, הסיכונים גדולים מדי וזה רק עניין של זמן, עד שתיפגעו בגלל היעדר גיבוי איכותי. כיצד מייעלים זאת? גיבוי בענן מהווה העברה של חלק ניכר מנטל הגיבוי לספק חיצוני וגם שימוש במודל של שרות ענן. לכן, אם תחליטו לבחור בחברה שמספקת שירותי גיבויים בענן, תיהנו בעצם מהיתרונות של שני הדברים. העברה לספק חיצוני, אם היא נעשית בחוכמה, עשויה גם לחסוך לכם משאבים יקרים, גם למנוע הזנחה ועיגול פינות לגבי הגיבוי וגם לספק גיבוי ושחזור איכותיים מאוד.
יתרונות הגיבוי בענן
גיבוי בענן, פירושו שהמידע שלכם יישמר בשרתים מרוחקים וכתוצאה מכך, יקבל את ההגנה האולטימטיבית למקרי אסון. אם המידע שלכם נפגע – למשל בעקבות שריפה שפוגעת במחשבים, המידע העדכני שהיה במערכות עדיין זמין אצל ספק הגיבוי. ניתן יהיה לשחזר אותו במהירות, למערכות החדשות שיחליפו את אלה שנפגעו. לא רק המידע שלכם עובר לאחריות הספק המרוחק עם שרות גיבוי בענן, אלא גם תהליכי הגיבוי. במקום תהליכי גיבוי מסורבלים וידניים, שמפעיל איש צוות טכני במלון, משתמשים במנגנון ספק הגיבוי בענן, אשר זמין דרך האינטרנט (ובשביל זה תצטרכו ספק אינטרנט אמין ואיכותי). אוטומציה משלימה זאת ואתם מגדירים בדיוק את תדירות הגיבוי ואת הדברים שתרצו לגבות. כלומר, כמה שיותר מנושא הגיבוי, עובר לאחריות הספק החיצוני. יותר מכך – מדובר בספק שמתמחה בגיבוי. אתם כמלון, גם לא מתמחים בכך וגם חבל שתבזבזו את זמנכם על משימות כאלה. גיבוי בענן, מסייע לכם להתמקד בפעילויות הליבה שלכם או במילים אחרות, במלונאות. כך שהשליטה המרכזית על הגיבוי תישאר בידיים שלכם, אבל פרטי הפרטים הטכניים יוכלו לעבור וכדאי שיעברו, לספק חיצוני.
להיות מוכנים לכל
שימוש בגיבוי בענן, הוא חלק מהיערכות למקרי חירום והבטחת המשכיות עסקית. כל זאת, כחלק מהקונטקסט הכללי של ניהול סיכונים בעסק. נזכיר, כי בית מלון הוא סוג עסק שצריך לתפקד היטב באופן רצוף. אין בו יותר מדי מרווח טעות, לעצור הכול ולעסוק בהתאוששות ממקרי אסון שונים. הפעילות היא מאוד דינאמית ועמוסה, מול לקוחות רבים מאוד, בשלבים שונים של הזמנות והתארחות במלון. כל מקרה חריג, עשוי לפגוע מאוד בעסקים. הוא לא רק יפגע ברווחים המיידיים, אלא אולי גרוע מכך, יפגע גם במוניטין. לכן, חיוני שתוכלו להתאושש במהירות. שירות גיבוי בענן מסייע להשיג זאת.
מדוע כדאי לבחור ב-GNS
בגיבוי בענן אצל חברת GNS, תוכלו להעביר נתונים ביניכם לבין השרות באופן מוצפן ובתקשורת מהירה. העבודה מתבצעת מול שרתים שפרוסים ברחבי העולם ובכך, גם מספקים שרידות משופרת שלהם עצמם וגם משפרים תקשורת מולם. המידע עצמו, יישמר אצל GNS באופן מאובטח. ככל שדרישותיכם ישתנו, תוכלו להתאים לכך את שרות הגיבוי בקלות. שירות הגיבי של GNS מוצע במחיר של החל מ-$12 לחודש בלבד.
לסיכום
כן! התשובה היא: אתם בהחלט זקוקים לשירותי גיבוי בענן.