גיוס עובדים מהווה משימה מורכבת וכך הדבר בוודאי בכל הנוגע למשרות בהייטק. עם זאת, בעידן הטכנולוגי שבו אנו חיים כיום, יש עזרים רבים שמסייעים לעשות זאת. בין השאר, ניתן לגייס עובדים מכל מקום בו נמצאים, גם אם אתם בחופשה.
להשקיע במה שחשוב ולהשקיע חכם
העובדים הם נכס מרכזי וחיוני של כל חברה. בחירה חכמה שלהם, עשויה להשפיע באופן מהותי על הצלחת העסק וגם ההיפך נכון. כך שיש כאן בהחלט אתגר לא קטן ולא מפתיע, שעסקים מתוחכמים משקיעים בכך הרבה. תוכלו למצוא כמה טיפים לגיוס עובדים להייטק, באתר חברת ההשמה להייטק דיאלוג. מייד נציג כמה שלבים חיוניים וטיפים לגבי נושא זה. אך קודם, נדגיש כי משרות הייטק הן בין המשרות המאתגרות יותר לאיוש. כך שלגביהן חשיבות בחירת העובדים גדולה במיוחד.
כך תגייסו ביעילות עובדים להייטק
שלבי הגיוס, מתחילים לרוב בצורה הבאה:
- חשיבה משותפת – שיתוף פעולה בין גורמים שונים בעסק, לגבי הגדרת דרישות התפקיד. גם מנהלים שאצלם העובד יעבוד באופן ישיר וגם מחלקת משאבי האנוש.
- אפיון המשרה – הגדרת המיומנויות שדרושות לשם ביצוע המשרה, טכניות, ניהוליות או גם וגם.
- הגדרת השכר – השכר שמוכנים לשלם מהווה נקודה חשובה מאוד. זהו גם תחום דינאמי למדי ומורכב בכל הנוגע להייטק. הוא מושפע בין השאר, מהתחום שעבורו מאיישים ומרמת הניסיון שזקוקים לה.
- הגדרת סדרי עדיפויות בדרישות – מה חיוני? ומה אופציונאלי? הגדרה כזו, חשובה למגייסים וגם לעובד עצמו והיא תצמצם אי הבנות ואכזבות בהמשך.
- היכן למצוא את העובדים? – חברות השמה חוסכות לכם טרחה רבה בפרסום מודעות, מיון קורות חיים וביצוע ראיונות. אפשרות נוספת שבולטת מאוד בהייטק, היא גישת "חבר מביא חבר". מבחינת רשתות חברתיות, לינקדאין היא הרשת המקצועית והמובילה. ישנה תמיד גם האפשרות של פרסום מודעות דרושים. מבחינה זו, כדאי לשקול לפרסם אותן גם באתר החברה עצמה.
עד כמה להתגמש?
נקודה חשובה מאוד, היא מידת ההתגמשות בדרישות למשרה. יותר גמישות בהגדרת הדרישות, תאפשר לאתר מהר יותר עובד חדש. מצד שני, עד כמה הוא יתאים לעבודה בפועל? גמישות יתר, עשויה לגרום להתאמה בלתי מספקת ולכך שתצטרכו לאייש את המשרה מחדש, בתוך זמן קצר. הגדרת דרישות מוגזמת, תביא לבזבוז זמן בחיפוש העובד המתאים. לבסוף, עשויים למצוא עובד עם יכולות וציפיות שהתפקיד למעשה קטן עליהן והוא יעזוב די מהר. או עובד שיישחק מהלחץ של עמידה במשימות ובציפיות הגבוהות מדי שהוגדרו.
מה עוד כדאי לקחת בחשבון?
אפשר לכתוב לא מעט על גיוס עובדים להייטק. זהו נושא רחב ומורכב. על קצה המזלג, אלה עוד כמה טיפים בולטים במיוחד:
- ערות למצב השוק – חשוב להיות ערים למצב השוק ולשינויים ומגמות שמסתמנות בו. מחד, מההיבטים הטכניים של המשרה כגון מיומנויות שמתיישנות ואחרות שנכנסות לתמונה. מאידך, מהיבטי שוק העבודה כגון שכר וכמובן ביקוש והיצע.
- הבדלים באופי חברות שונות – מעבר למיומנויות נדרשות וניסיון, המועמדים לעבודה צריכים להתאים גם מבחינה אישיותית לאופי החברה הספציפית. היבט זה מושפע למשל מגודל החברה או מהאופי המיוחד של סטארטאפים. אך גם מעבר לכך, כל חברת הייטק היא עולם בפני עצמו, שונה מעט מהאחרות.
- התמודדות עם היקף הפניות הגדול – אם לא עובדים עם חברת השמה, לרוב “מוצפים” בקורות חיים בהיקף גבוה מאוד. מאחר שרובן לרוב לא מתאימות מספיק, הדבר מעלה אתגר גדול של מיון וחסכון בזמן. יש שיטות שונות לתת לכך מענה, כגון עזרים למיון קורות חיים אוטומטי.
לסיכום
בשורה התחתונה, לגייס עובדים להייטק בצורה יעילה וחכמה, מכל מקום בעולם – אפשרי וגם חשוב!