האם יש לבית המלון שלכם אתר הזמנות? ייתכן שאתם מאפשרים להזמין אצלכם, דרך אתרי תיירות שונים. מצוין. אבל אם תוסיפו לכך אתר הזמנות משלכם, תיהנו מכמה יתרונות משמעותיים. במה הדבר כרוך? ומה הרווח עבורכם?
מה דרוש להקמה? תשתיות
אתר עסקי זקוק לתשתית מחשוב חזקה, בוודאי במקרה של רשת מלונות עולמית. התשתית מתבססת על מערך שרתים, בעוצמה אשר תספיק לשם עמידה בעומס הפניות, כולל בזמני שיא. דרושות גם תשתיות מחשוב נוספות, בתחומים כגון תקשורת ואבטחה, אשר זמינות מספקים איכותיים. בעזרת חוות שרתים של חברת קמטרה למשל, ניתן להבטיח שלקוחותיכם בכול מקום ברחבי העולם, ייהנו מגישה מהירה ככול הניתן לאתר. בחוות שרתים כזו, ניתן לשכור משאבי מחשוב על פי צרכיכם, כולל שרתים וירטואליים אשר עומדים בקלות בעומסים משתנים וכן שירותי עזר שונים שהספק מציע.
מה דרוש להקמה? תהליך מקצועי
מעבר לתשתיות הטכניות, בכדי להקים אתר תצטרכו לעבור תהליך מקצועי מסודר. בסיוע יועצים ומומחים להקמת אתרים, לשיווק ועוד, תתכננו, תוציאו לפועל ותפקחו, על קידום הקמת אתר מקצועי ושיווקו. זה מתחיל מהגדרת מטרות עסקיות, באופן ברור לכול המעורבים בפרויקט. בסופו של דבר, תגיעו לתכנון יסודי ומפורט, של הדברים העיקריים שהאתר יספק ללקוחות, מבנה האתר והתפריטים, ממשק המשתמש וכדומה. דגש מיוחד, יינתן כמובן למנגנון ההזמנות. אין זה מנגנון מסובך מדי בסטנדרטים של היום. עם זאת, מסיבות מובנות, חיוני לתכנן ולהקים אותו באופן איכותי ומאובטח ככול הניתן.
שיווק מותאם למגמות
לא די בהקמת אתר מקצועי. האתר גם יהיה חייב להיות משווק היטב, בכדי שלקוחות ידעו עליו. שיווק מודרני מתבצע בעיקר באינטרנט ומול התקני מחשוב שונים של הלקוחות הפוטנציאליים. הוא מתבטא גם באתר עצמו וגם בפעילויות שיווק שונות מסביבו. באתר עצמו ישנם תכנים והיבטים נוספים, אשר רלוונטיים לתחום הקידום במנועי חיפוש (SEO). למשל בלוג שבו מעלים באופן קבוע, כתבות שעשויות לעניין תיירים. פעילויות שיווק מחוץ לאתר עשויות להתבטא בכתבות על המלון או במודעות מסוגים שונים, עם הפנייה לאתר. מה שחיוני, הוא להיעזר לשם כך במומחי שיווק, אשר מתמחים בשיווק וקידום אתרים. גם תפעול עמוד פייסבוק או חשבון ברשת חברתית אחרת לא תזיק.
התועלות שמתקבלות
אתר של בית מלון עשוי לספק תועלות שונות, בהתאם לאופן בו תבנו ותשווקו אותו. ניתן למשל להציע בו הטבות, למי שיזמינו ממנו ישירות, במקום מאתרים אחרים. בדרכים כאלה ואחרות, תרחיבו את היקף הלקוחות הפוטנציאליים שפונים אליכם. אתר למלון, יכול כמובן וצריך בכול מקרה, לספק מידע מפורט על בית המלון. אם זו רשת בתי מלון – לספק מידע על כול המלונות השונים ברשת. אפשרות נוספת, היא הקמת גרסאות נפרדות של האתר, עבור כול מלון ברשת. חשוב לזכור, שגם אם אתרים רבים אחרים מביאים אליכם לקוחות, הם לא אתרים בשליטתכם ולא בנויים רק עבורכם. אתר משלכם, יאפשר לכם לספק את השירות הטוב ביותר ללקוחות הפוטנציאליים. לקוחות אלה, מחפשים בשלב ראשון מידע, אשר יעזור להם להחליט היכן לנפוש ובאיזה מלון ביעד החופשה. לאחר שהשיווק האיכותי הוביל אותם לאתרכם, תוכלו לספק להם שם בקלות ובמהירות, את המידע שהם מחפשים. תוכלו לתת ביטוי למשל למבצעים שאתם מציעים, שירותים שונים לעסקים (כמו השכרת מקום לכנסים) או מה שאתם מציעים בהקשר של חתונות או מידע על מועדון הלקוחות שלכם.
לסיכום
עבור בית מלון, השקעה באתר אינטרנט היא השקעה משתלמת מאין כמותה. מאחר שהיא לא השקעה גדולה במיוחד עבור בית מלון ומאחר שמתחרים רבים שלכם בוודאי כבר עושים זאת, כדאי מאוד להקים אתר כזה.